דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • חיפוש גוגל בפורום
  • 0 לא נקרא 0
  • חוקי הפורום
  • פוסטים אחרונים
  • פופולרי
  • משתמשים
  • קבוצות
  • צור קשר
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. שונות
  2. גורדי שחקים...

גורדי שחקים...

מתוזמן נעוץ נעול הועבר שונות
23 פוסטים 12 כותבים 118 צפיות 3 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מרן הרבמ מרן הרב

    מרן-הרב כתב:

    לא שמענו דבר כזה, יש לך מכתב או מקור לדברים?

    @מוקד-המערכות כתב:

    אין לי מקור, אבל כך שמעתי.

    https://youtu.be/TehqwffNGPI

    https://www.emess.co.il/radio/1704460

    חלק מהמכתב בספויילר:

    ca395dcf-5b3a-4136-bf26-1956fb931e82-image.png

    7da172a1-4d38-410b-9402-edcb3c4dc490-image.png

    6f43b0ec-e965-4da2-a225-0611d99fbfe4-image.png

    ff9c24d6-164a-48f3-a1bd-be39543fbe8a-image.png

    לסיכום כותב מרן הגר"י יוסף: “לאחר בירור שעשינו הוברר שבעיקר ההבדלים ביו מכון הלפרין לבין מכון צומת הינו בפתירת חשש של הגברת או יצירת תוספת זרם בזמן העלייה והירידה של האדם במעלית, ושינויי זרם חשמל במשקל המותקן בחוטי המעלית, ושאר רגשנים שנמצאים בפיקודי המעלית, ובכל הנ"ל כבר השבנו בתשובה שמעיקר הדין אין כל חשש בהגברת זרם החשמל, כיון שאינו מתכווין לכך. וכן דעת מרן אאמו"ר זצ"ל, וכן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל כפי שהובא בשמירת שבת כהלכתה, ואמנם כ"ז בהתייחס למעליות שבת המותקנות בפיקוח מכון צומת, אבל לעניין מעליות שבת המותקנות בפיקוח “מכון מדעי טכנולוגי להלכה”, הנה ברור הדבר כי גם אותם המחמירים בזה, יודו כי השימוש במעליות אלה הוא מותר לכתחילה וללא כל חשש ופקפוק”.

    מוקד המערכותמ מנותק
    מוקד המערכותמ מנותק
    מוקד המערכות
    עסקים
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #14

    @מרן-הרב אז נראה לך שזה יעזור לכל הדברים שפירטתי לעיל?

    לפרסום בקו: 📧 [email protected]

    מרן הרבמ תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • מוקד המערכותמ מוקד המערכות

      @מרן-הרב אז נראה לך שזה יעזור לכל הדברים שפירטתי לעיל?

      מרן הרבמ מנותק
      מרן הרבמ מנותק
      מרן הרב
      כתב נערך לאחרונה על ידי מרן הרב
      #15

      @מוקד-המערכות כתב:

      @מרן-הרב אז נראה לך שזה יעזור לכל הדברים שפירטתי לעיל?

      אם זה יעזור, ברור שזה יעזור
      אם אתה שואל מבחינה מעשית, לא נראה לי שיכניסו את זה בבני ברק, בפרט שכתבו כאן שרבני העיר הביעו דעתם להימנע משימוש בזה

      💥רוצים להזניק את העסק שלכם קדימה?🚀

      פרסום בקבוצות הפופולאריות במגזר החרדי
      ובמחיר משתלם
      זה בדיוק מה שאתם צריכים!

      לחצו כאן

      "חדשות העולם התורני במייל" לחצו כאן

      עובד את השםע תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • מרן הרבמ מרן הרב

        @מוקד-המערכות כתב:

        @מרן-הרב אז נראה לך שזה יעזור לכל הדברים שפירטתי לעיל?

        אם זה יעזור, ברור שזה יעזור
        אם אתה שואל מבחינה מעשית, לא נראה לי שיכניסו את זה בבני ברק, בפרט שכתבו כאן שרבני העיר הביעו דעתם להימנע משימוש בזה

        עובד את השםע מנותק
        עובד את השםע מנותק
        עובד את השם
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #16

        @מרן-הרב גם סתם כך, מסתמא יהיו הפגנות - “בני ברק זה לא דובאי”…

        צול גאהצ תגובה 1 תגובה אחרונה
        😀
        0
        • adminA admin

          @מוקד-המערכות כתב:

          הצגת הבעיה:

          תמיד לא הבנתי למה הבנייני מגורים 🏚 🏚 🏚 בבני ברק של פעם, לא עולים על 5 קומות, ושל היום לא עולים על 8 קומות (בערך אל תתפסו אותי על המילה).

          התברר לי שיש בעיה בשבת ואם יעשו בניינים גבוהים הדיירים יפעילו את המעלית שבת.

          הצעת ייעול:

          לפני כמה חודשים נודע לי שהגר"י יוסף התיר לכתחילה להשתמש במעלית שבת בבניינים גבוהים.

          ולכאורה זה אולי יכול להשליך על כך, גם שיבנו רבי קומות, וגם מחירי הדיור יירדו - כי יש יותר מקום (בזה אני קצת יותר סקפטי).

          דעתכם:

          מה דעתכם על זה?

          האם גם אתם שמעתם על הידיעה הזו?

          האם אתם חושבים שצריכים להיות רבי קומות לפחות כ-15 קומות ומעלה 🏙 🌆 🏙 ?

          האם אתם חושבים שצריך להתחיל כבר עכשיו בפינוי בינוי של כל הבניינים הישנים 🚜 🚜 🚜 (בהדרגה כמובן)?

          והאם אתם סוברים שמותר להשתמש במעלית שבת לכתחילה?

          נשמח לשמוע את דעתכם בעניין הזה.

          דעתי האישית:

          אני כמובן חושב שצריכים וחייבים להיות בניינים יותר גבוהים לפחות כמו מגדלי B.S.R. אבל בשביל מה יש את הפורום אם לא בשביל זה???

          דברים נאים
          בעבר לפני כמה שנים הגר"ש רוזנברג כבר התיר דגם מסויים [ואכ"מ] מאוחר יותר הדברים הגיעו לגרד"ל והוא התנגד מבחינה השקפתית וכל הנושא נגנז…

          נ מנותק
          נ מנותק
          נועם
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #17

          @admin לא ברור מה הכוונה ב"אתם סוברים שמותר להשתמש במעלית שבת לכתחילה-הרי הלכות בכלל ופסקי הלכה מחודשים בפרט הם מסורים לגדולי הפוסקים שבדור ולא לסברות ונטיות הלב.

          ולכן מכיוון שכרגע רוב הפוסקים ככה"נ נגד מעלית שבת מכל מיני סיבות הרעיון לא ישים.

          בלי קשר,אני חושב שאפשר וצריך לעשות בניינים רבי קומות על ידי נטרול הצורך להשתמש במעלית שבת.

          כלומר,הרי למה בעצם אדם חייב לצאת בשבת מהבית?

          להתפלל וללמוד.
          ומכיוון שכך אם נעשה בתי כנסת בקומות הגבוהות של הבניינים (נניח כל 5 קומות פלוס מינוס) הרי ש90% מהצורך לצאת ירד.
          אפשר גם לעשות מרפסות\גינות ולחבר בגשרים את רבי הקומות(בבני ברק כבר יישמו את הפטנט הזה בכמה בניינים בלי קשר לגובה…)

          מרן הרבמ תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • נ נועם

            @admin לא ברור מה הכוונה ב"אתם סוברים שמותר להשתמש במעלית שבת לכתחילה-הרי הלכות בכלל ופסקי הלכה מחודשים בפרט הם מסורים לגדולי הפוסקים שבדור ולא לסברות ונטיות הלב.

            ולכן מכיוון שכרגע רוב הפוסקים ככה"נ נגד מעלית שבת מכל מיני סיבות הרעיון לא ישים.

            בלי קשר,אני חושב שאפשר וצריך לעשות בניינים רבי קומות על ידי נטרול הצורך להשתמש במעלית שבת.

            כלומר,הרי למה בעצם אדם חייב לצאת בשבת מהבית?

            להתפלל וללמוד.
            ומכיוון שכך אם נעשה בתי כנסת בקומות הגבוהות של הבניינים (נניח כל 5 קומות פלוס מינוס) הרי ש90% מהצורך לצאת ירד.
            אפשר גם לעשות מרפסות\גינות ולחבר בגשרים את רבי הקומות(בבני ברק כבר יישמו את הפטנט הזה בכמה בניינים בלי קשר לגובה…)

            מרן הרבמ מנותק
            מרן הרבמ מנותק
            מרן הרב
            כתב נערך לאחרונה על ידי מרן הרב
            #18

            @נועם כתב:

            ומכיוון שכך אם נעשה בתי כנסת בקומות הגבוהות של הבניינים (נניח כל 5 קומות פלוס מינוס) הרי ש90% מהצורך לצאת ירד.

            זה בעיה לגור מעל בית כנסת ובימ"ד
            למרות שגם בזה הרבה פוסקים מתירים

            💥רוצים להזניק את העסק שלכם קדימה?🚀

            פרסום בקבוצות הפופולאריות במגזר החרדי
            ובמחיר משתלם
            זה בדיוק מה שאתם צריכים!

            לחצו כאן

            "חדשות העולם התורני במייל" לחצו כאן

            adminA תגובה 1 תגובה אחרונה
            2
            • מרן הרבמ מרן הרב

              @נועם כתב:

              ומכיוון שכך אם נעשה בתי כנסת בקומות הגבוהות של הבניינים (נניח כל 5 קומות פלוס מינוס) הרי ש90% מהצורך לצאת ירד.

              זה בעיה לגור מעל בית כנסת ובימ"ד
              למרות שגם בזה הרבה פוסקים מתירים

              adminA מנותק
              adminA מנותק
              admin
              מנהל
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #19

              @מרן-הרב כתב:

              @נועם כתב:

              ומכיוון שכך אם נעשה בתי כנסת בקומות הגבוהות של הבניינים (נניח כל 5 קומות פלוס מינוס) הרי ש90% מהצורך לצאת ירד.

              זה בעיה לגור מעל בית כנסת ובימ"ד

              כנראה בכה"ג שהארון קודש יהיה במקום חיצוני שלא ישנים מעליו…

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              1
              • מוקד המערכותמ מוקד המערכות

                הצגת הבעיה:

                תמיד לא הבנתי למה הבנייני מגורים 🏚 🏚 🏚 בבני ברק של פעם, לא עולים על 5 קומות, ושל היום לא עולים על 8 קומות (בערך אל תתפסו אותי על המילה).

                התברר לי שיש בעיה בשבת ואם יעשו בניינים גבוהים הדיירים יפעילו את המעלית שבת.

                הצעת ייעול:

                לפני כמה חודשים נודע לי שהגר"י יוסף התיר לכתחילה להשתמש במעלית שבת בבניינים גבוהים.

                ולכאורה זה אולי יכול להשליך על כך, גם שיבנו רבי קומות, וגם מחירי הדיור יירדו - כי יש יותר מקום (בזה אני קצת יותר סקפטי).

                דעתכם:

                מה דעתכם על זה?

                האם גם אתם שמעתם על הידיעה הזו?

                האם אתם חושבים שצריכים להיות רבי קומות לפחות כ-15 קומות ומעלה 🏙 🌆 🏙 ?

                האם אתם חושבים שצריך להתחיל כבר עכשיו בפינוי בינוי של כל הבניינים הישנים 🚜 🚜 🚜 (בהדרגה כמובן)?

                והאם אתם סוברים שמותר להשתמש במעלית שבת לכתחילה?

                נשמח לשמוע את דעתכם בעניין הזה.

                דעתי האישית:

                אני כמובן חושב שצריכים וחייבים להיות בניינים יותר גבוהים לפחות כמו מגדלי B.S.R. אבל בשביל מה יש את הפורום אם לא בשביל זה???

                C מנותק
                C מנותק
                chezy
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #20

                @מוקד-המערכות הרב וואזנר בזמנו היה רב העיר בפועל (למרות רב לנדא)
                והוא אסר את זה
                לכן נוצר האיסור בעיריה לבנות גורדי שחקים בבני ברק
                כאן זה התחיל

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • ש מנותק
                  ש מנותק
                  שלום
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #21

                  יש בעיה נוספת חוץ ממעליות שבת והיא כנראה הסיבה העיקרית:
                  בני ברק היא מהערים הצפופות בעולם ואין לה תשתיות שמתאימות לכמות האוכלוסייה,
                  הנס שלנו שיש הגבלה לגובה הבניה, כי בלי זה העיר היתה רק גודלת במספר התושבים והתשתיות שגם ככה לא מתאימות היו קורסות לגמרי.

                  נ תגובה 1 תגובה אחרונה
                  2
                  • עובד את השםע עובד את השם

                    @מרן-הרב גם סתם כך, מסתמא יהיו הפגנות - “בני ברק זה לא דובאי”…

                    צול גאהצ מנותק
                    צול גאהצ מנותק
                    צול גאה
                    כתב נערך לאחרונה על ידי צול גאה
                    #22

                    @עובד-את-השם כתב:

                    @מרן-הרב גם סתם כך, מסתמא יהיו הפגנות - “בני ברק זה לא דובאי”…

                    😉

                    eb7fe81e-dcca-4b89-b3cc-57b44b28adfd-בני ברק לא דובאי-clean.png

                    המספר שלי- 0779219097

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • ש שלום

                      יש בעיה נוספת חוץ ממעליות שבת והיא כנראה הסיבה העיקרית:
                      בני ברק היא מהערים הצפופות בעולם ואין לה תשתיות שמתאימות לכמות האוכלוסייה,
                      הנס שלנו שיש הגבלה לגובה הבניה, כי בלי זה העיר היתה רק גודלת במספר התושבים והתשתיות שגם ככה לא מתאימות היו קורסות לגמרי.

                      נ מנותק
                      נ מנותק
                      נועם
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #23

                      @שלום זה לא כ"כ בעיה תשתיות אפשר וצריך לשפר ולהתאים.

                      לפי מה ששמעתי,העירייה טוענת שמכיוון שיש הרחבות פיראטיות היא לא מסוגלת לתכנן כראוי את התשתיות.

                      ובכל מקרה,לשיטתך, אסור לעשות פינוי בינוי שמביא יותר דיירים לשטח קטן?

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0

                      שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                      נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                      בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                      הרשמה התחברות
                      תגובה
                      • תגובה כנושא
                      התחברו כדי לפרסם תגובה
                      • מהישן לחדש
                      • מהחדש לישן
                      • הכי הרבה הצבעות


                      • התחברות

                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                      • פוסט ראשון
                        פוסט אחרון
                      0
                      • דף הבית
                      • חיפוש גוגל בפורום
                      • לא נקרא 0
                      • חוקי הפורום
                      • פוסטים אחרונים
                      • פופולרי
                      • משתמשים
                      • קבוצות
                      • צור קשר