דרישה לחקירה: "האלימות חצתה כל גבול אפשרי"
-
בעקבות האלימות הקשה שנרשמה במהלך ההפגנה בכביש 4 סמוך לבני ברק, פנה ח"כ מאיר פרוש בדרישה לכנס דיון חירום
האירועים הסוערים שהתרחשו הבוקר במהלך הפגנת המחאה בכביש 4 ממשיכים לעורר הדים במערכת הפוליטית. חבר הכנסת מאיר פרוש, החבר בוועדה לביטחון לאומי, פנה במכתב רשמי ליו"ר הוועדה ח"כ צביקה פוגל, בדרישה לכנס דיון דחוף שיעסוק בהתנהלות המשטרה ובטענות לאכיפה בלתי שוויונית כלפי מפגינים חרדים.
נוקטת המשטרה בגישה סובלנית ומכילה כלפי מחאות שונות, גם כאשר הן גורמות לשיבושי תנועה משמעותיים ולפגיעה בשגרת החיים. לדבריו, כאשר מדובר בהפגנות של הציבור החרדי, התמונה משתנה באופן חד. “במשך שנים ארוכות, ובפרט לאורך תקופת מחאות השמאל, אנו עדים למדיניות עקבית של “הכלה” מצד משטרת ישראל”, כתב.
חבר הכנסת התייחס באופן ישיר לאירועי הבוקר וטען כי הכוח שהופעל נגד המפגינים היה חריג בחומרתו. במכתבו תיאר תיעודים קשים שלדבריו הגיעו מהשטח, ובהם פצועים, עימותים אלימים ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות. “הבוקר, הגיעה מדיניות האכיפה הסלקטיבית הזו לשיא מסוכן ומדמם”, כתב, והוסיף כי “ההפגנה שהתקיימה בכביש 4 סמוך לבני ברק פוזרה באלימות אכזרית וחסרת תקדים שחצתה כל קו אדום אפשרי”.
בסיום פנייתו דרש פרוש כי מפקדי המשטרה יופיעו בפני הוועדה ויציגו הסברים מפורטים על אופן קבלת ההחלטות במהלך האירועים. לדבריו, יש לבחון לא רק את ההתנהלות בהפגנה הנוכחית אלא גם את מדיניות האכיפה הכוללת לאורך השנים. “לאור חומרת האירועים, אני דורש ממך לכנס באופן דחוף ומיידי דיון של הוועדה לביטחון לאומי, על מנת שמפקדי המשטרה יתנו דין וחשבון על האלימות שהופעלה הבוקר ועל מערכת האכיפה הסלקטיבית והמפלה המנוהלת במשך שנים ביחס למחאות בהתאם לאופי המפגינים ונושא מחאתם”
-
בעקבות האלימות הקשה שנרשמה במהלך ההפגנה בכביש 4 סמוך לבני ברק, פנה ח"כ מאיר פרוש בדרישה לכנס דיון חירום
האירועים הסוערים שהתרחשו הבוקר במהלך הפגנת המחאה בכביש 4 ממשיכים לעורר הדים במערכת הפוליטית. חבר הכנסת מאיר פרוש, החבר בוועדה לביטחון לאומי, פנה במכתב רשמי ליו"ר הוועדה ח"כ צביקה פוגל, בדרישה לכנס דיון דחוף שיעסוק בהתנהלות המשטרה ובטענות לאכיפה בלתי שוויונית כלפי מפגינים חרדים.
נוקטת המשטרה בגישה סובלנית ומכילה כלפי מחאות שונות, גם כאשר הן גורמות לשיבושי תנועה משמעותיים ולפגיעה בשגרת החיים. לדבריו, כאשר מדובר בהפגנות של הציבור החרדי, התמונה משתנה באופן חד. “במשך שנים ארוכות, ובפרט לאורך תקופת מחאות השמאל, אנו עדים למדיניות עקבית של “הכלה” מצד משטרת ישראל”, כתב.
חבר הכנסת התייחס באופן ישיר לאירועי הבוקר וטען כי הכוח שהופעל נגד המפגינים היה חריג בחומרתו. במכתבו תיאר תיעודים קשים שלדבריו הגיעו מהשטח, ובהם פצועים, עימותים אלימים ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות. “הבוקר, הגיעה מדיניות האכיפה הסלקטיבית הזו לשיא מסוכן ומדמם”, כתב, והוסיף כי “ההפגנה שהתקיימה בכביש 4 סמוך לבני ברק פוזרה באלימות אכזרית וחסרת תקדים שחצתה כל קו אדום אפשרי”.
בסיום פנייתו דרש פרוש כי מפקדי המשטרה יופיעו בפני הוועדה ויציגו הסברים מפורטים על אופן קבלת ההחלטות במהלך האירועים. לדבריו, יש לבחון לא רק את ההתנהלות בהפגנה הנוכחית אלא גם את מדיניות האכיפה הכוללת לאורך השנים. “לאור חומרת האירועים, אני דורש ממך לכנס באופן דחוף ומיידי דיון של הוועדה לביטחון לאומי, על מנת שמפקדי המשטרה יתנו דין וחשבון על האלימות שהופעלה הבוקר ועל מערכת האכיפה הסלקטיבית והמפלה המנוהלת במשך שנים ביחס למחאות בהתאם לאופי המפגינים ונושא מחאתם”
המחלקה המשפטית של מפגיני פלג “הרצפניקים”, שהפגינו הבוקר בכביש גהה ביציאה מבני ברק, החלה בתהליך הגשת תלונות למח"ש, בליווי תיעודים שפורסמו מההפגנה, ובהנחיית עוה"ד שלהם.
(ידיעות בני ברק)
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות